Paraiškų pasėlių ir augalų draudimo įmokų kompensavimui priėmimas ir vertinimas

Back to home pagePaslaugų sąrašas

I. Informacija apie paslaugą
Paslaugos kategorijaŽemės ūkis, melioracija
Paslaugos pavadinimasParaiškų pasėlių ir augalų draudimo įmokų kompensavimui priėmimas ir vertinimas
Paslaugos esmės trumpas aprašymasPareiškėjams, apdraudusiems pasėlius ir (arba) augalus nuo meteorologinių reiškinių, tokių kaip: kruša, audra, liūtis, snygis, šalna, ilgalaikis lietus, ilgas lietingas laikotarpis, sausringas laikotarpis ir iššalimas ir kt., sukeltų padarinių, kompensuojama iki 50 proc. sumokėtos draudimo įmokų sumos.
Pagalbos gali kreiptis pareiškėjai, kurie:
1. savo vardu įregistravę žemės ūkio valdą;
2. užsiima pirmine žemės ūkio gamyba;
3. priskiriami prie labai mažų, mažų ir vidutinių įmonių kategorijos (toliau – MVĮ);
4. nėra sunkumų patiriančios įmonės (nuostata netaikoma, jei prašoma nereikšmingos (de minimis) pagalbos).
Teisės aktai, reglamentuojantys paslaugos teikimą1. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2009 m. balandžio 10 d. įsakymas Nr. 3D-236 ,,Dėl Pasėlių ir augalų draudimo įmokų kompensavimo taisyklių patvirtinimo“;
2. Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. rugpjūčio 29 d. įsakymas Nr. 3D-570 ,,Dėl didžiausiųjų galimų draudimo įmokų įkainių nustatymo“
Paslaugos gavėjasFizinis arba juridinis asmuo
Paslaugos suteikimo trukmė15 darbo dienų
II. Paslaugos teikimas
Paslaugos inicijavimo būdasNuo einamųjų metų rugsėjo 1 d. iki gruodžio 31 d. ir nuo kitų metų kovo 1 d. iki birželio 30 d., (prieš sumokant draudimo įmokas, kai pasirenkama pagalbos forma – valstybės pagalba), pareiškėjas asmeniškai, per kurjerį, registruota pašto siunta ar siunčiant el. paštu patvirtintus kvalifikuotu elektroniniu parašu pateikia šiuos dokumentus:
1. pagalbos paraišką;
2. draudimo sutartį arba draudimo paraišką arba kitą dokumentą, atitinkantį draudimo įmonės pasiūlymą, su visais pakeitimais;
3. balanso ir pelno (nuostolio) ataskaitą (teikiama, kai pasirinkta pagalbos forma – valstybės pagalba ir pareiškėjas yra fizinis asmuo, priskiriamas 3 metus ir ilgiau veikiančiai MVĮ; pareiškėjas yra įmonė partnerė arba susijusi įmonė, turinti susietų fizinių asmenų).
Dokumentus teikiant per įgaliotą asmenį, kartu pateikiamas notaro ar įmonės direktoriaus įsakymu patvirtintas įgaliojimas arba pagalbos paraiškoje nurodomas VĮ Registrų centro registre užregistruoto įgaliojimo kodas.
Paslaugos gavimui reikalingi dokumentai ir informacija, kuriuos turi pateikti paslaugos gavėjas1. Nuo sausio 1 d. iki kovo 31 d. pagalbos gavėjas, draudimo įmonei sumokėjęs visą draudimo sutartyje nurodytą draudimo įmokų sumą, gali kreiptis dėl pagalbos avanso, sudarančio 60 proc. apskaičiuotos pagalbos sumos, ir pateikti šiuos mokėjimo dokumentus:
1.1. draudimo sutartį su visais jos pakeitimais;
1.2. visos draudimo sutartyje nurodytos įmokų sumos sumokėjimo patvirtinimo dokumentus.
2. Nuo birželio 1 d. iki rugsėjo 15 d. pagalbos gavėjas, draudimo įmonei sumokėjęs visą draudimo sutartyje nurodytą draudimo įmokų sumą bei einamaisiais metais deklaravęs žemės ūkio naudmenas pagal Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei ūkinius gyvūnus paraiškos ir tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisykles, patvirtintas Lietuvos Respublikos žemės ūkio ministro 2023 m. vasario 20 d. įsakymu Nr. 3D-92 „Dėl Paramos už žemės ūkio naudmenas ir kitus plotus bei ūkinius gyvūnus paraiškos ir tiesioginių išmokų administravimo bei kontrolės taisyklių patvirtinimo“, gali kreiptis dėl likusios pagalbos sumos dalies (įvertinant išmokėtą avansą) arba pilnos pagalbos sumos, jei avanso nesikreipė, ir pateikti šiuos galutinius mokėjimo dokumentus:
2.1. draudimo sutartį su visais jos pakeitimais;
2.2. visos draudimo sutartyje nurodytos įmokų sumos sumokėjimo patvirtinimo dokumentus;
2.3. paaiškinimus dėl augalų atsėjimo ar atsodinimo, jeigu apdrausti augalų plotai didesni už deklaruotus;
2.4. dokumentus, įrodančius, kad draudžiamojo įvykio atveju buvo išmokėtos draudimo išmokos (draudimo įmonės raštas
dėl draudimo išmokų išmokėjimo žalos atveju, išrašai apie gautas draudimo išmokas, žalų pranešimai ir kt.).
Formos ir šablonai ŽŪ-5 priedas
Paslaugos gavimui reikalingas tapatybės nustatymo lygisAsmens tapatybę patvirtinančio dokumento pateikti nereikia.
Paslaugos teikimo rezultatasĮvertinama pagalbos paraiška, priimamas sprendimas dėl pagalbos skyrimo ar neskyrimo, apie priimtą sprendimą pareiškėjas informuojamas pranešimu.
Įvertinus mokėjimo dokumentus avansui gauti ir galutinius mokėjimo dokumentus, apskaičiuojama pagalbos suma, patikslinamas priimtas sprendimas, pareiškėjas informuojamas pranešimu.
Nacionalinė mokėjimo agentūra prie Žemės ūkio ministerijos (toliau – Agentūra) pareiškėjui išmoka pagalbos lėšas.
Aptarnaujamo teritorinio vieneto pavadinimasLazdijų rajono savivaldybės administracija
Padalinys, atsakingas už paslaugos teikimąKaimo ir žemės ūkio plėtros skyrius
Paslaugos vadovasKaimo ir žemės ūkio plėtros skyriaus vedėja Jurgita Gudeliauskaitė, tel. 8 612 45395, el. p. jurgita.gudeliauskaite@lazdijai.lt
Paslaugos vykdytojasKaimo ir žemės ūkio plėtros skyriaus vyr. specialistė Vilma Kandratavičienė, mob. 8 698 84 373, el. p. vilma.kandrataviciene@lazdijai.lt
Apskundimo instancijaLietuvos administracinių ginčų komisijos Kauno apygardos skyrius arba Regionų apygardos administracinio teismo Kauno rūmai
Paslaugos teikimo eiga. Informacija ir dokumentai, kuriuos turi gauti institucija (prašymą nagrinėjantis tarnautojas)Kaimo ir žemės ūkio plėtros skyriaus darbuotojas:
1. įvertinęs pagalbos paraišką, apskaičiuoja preliminarią pagalbos sumą ir priima sprendimą dėl pagalbos skyrimo;
2. vertinant pagalbos paraišką nustatęs, kad pareiškėjas, pagalbos paraiška, numatomos patirti išlaidos ar kitos sąlygos neatitinka reikalavimų pagalbai gauti, priima sprendimą neskirti pagalbos;
3. apie priimtą sprendimą dėl pagalbos skyrimo ar neskyrimo pareiškėją informuoja pranešimu;
4. įvertinęs mokėjimo dokumentus avansui gauti, apskaičiuoja pagalbos sumą, patikslina priimtą sprendimą, pranešimu informuoja pagalbos gavėją, duomenis apie avanso lėšų poreikį pateikia Agentūrai, Suteiktos valstybės pagalbos ir nereikšmingos (de minimis) pagalbos registrui (toliau – KOTIS registras) pateikia duomenis apie skirtą pagalbą;
5. įvertinęs galutinius mokėjimo dokumentus, apskaičiuoja pagalbos sumą, patikslina priimtą sprendimą, pranešimu informuoja pagalbos gavėją, duomenis apie pagalbos lėšų poreikį suveda į Žemės ūkio ministerijos informacinę sistemą, patikslina duomenis KOTIS registre.

III. Mokėjimai už paslaugas
Paslaugos kainaNemokama